14.7.16

Το τρίγωνο της Μάθησης

Σύμφωνα με την σχολή Huber, ο τέλειος χάρτης αποτελείται ως επί το πλείστον από αρμονικές όψεις, λίγες όψεις δράσης και ελάχιστες όψεις αλλαγής. Φυσικά, ένας τέτοιος απόλυτα τέλειος χάρτης δεν υπάρχει. Η σχολή Huber χρησιμοποιεί τα χρώματα μπλε, κόκκινο και πράσινο για να δηλώσει με αυτά τις κατηγορίες όψεων με κοινή δυναμική. Με το μπλε δηλώνονται οι εύκολες, αρμονικές όψεις (εξάγωνο, τρίγωνο), με το κόκκινο οι δύσκολες όψεις δράσης (σύνοδος, τετράγωνο, αντίθεση) και με το πράσινο οι όψεις ψυχολογικής έντασης, προσπάθειας και αλλαγής (ημιεξάγωνο και χιαστί). Πολλοί αστρολόγοι συγκαταλέγουν στις κόκκινες όψεις το ημιτετράγωνο και το ενάμισι τετράγωνο, κάτι που είναι φυσικό καθώς έχουν παρόμοια λειτουργία με αυτή του τετραγώνου.



Το Τρίγωνο της Μάθησης

Το τρίγωνο της μάθησης είναι ένας πλανητικός σχηματισμός, ο οποίος σύμφωνα με την σχολή Huber αποτελείται από τρεις πλανήτες (ή από τρεις ομάδες πλανητών αν έχουμε πλανήτες που βρίσκονται στις ίδιες μοίρες) που μεταξύ τους σχηματίζουν μια κόκκινη όψη, μια μπλε και μια πράσινη. Η κόκκινη όψη, όπως αναφέρθηκε στην εισαγωγή, μπορεί να είναι σύνοδος, αντίθεση ή τετράγωνο, η μπλε όψη μπορεί να είναι εξάγωνο ή τρίγωνο κτλ.  Ανάλογα λοιπόν με το είδος των όψεων και τον συνδυασμό τους, προκύπτουν δύο περιπτώσεις αυτού του σχηματισμού: Το μεγάλο τρίγωνο της μάθησης και το μικρό τρίγωνο της μάθησης (dominant learning triangle και smaller learning triangle). Προσωπικά, θα τα ονόμαζα: Το τρίγωνο της μεγάλης γνώσης και το τρίγωνο της μικρής γνώσης.

Το τρίγωνο της μεγάλης γνώσης

Ο σχηματισμός καλύπτει ένα μεγάλο μέρος του χάρτη και εμπεριέχει οπωσδήποτε το κέντρο του χάρτη. Η λειτουργία αυτού του σχηματισμού και η διαδικασία της μάθησης ξεκινά με την δυναμική κόκκινη όψη, το τετράγωνο δηλαδή, το οποίο ενεργοποιείται από την ένταση που δημιουργεί ο πλανήτης στον οποίο ενώνονται η κόκκινη και η μπλε γραμμή. Η διαδικασία συνεχίζει μέσα από την πράσινη όψη, το χιαστί δηλαδή και ολοκληρώνεται στην μπλε όψη, το τρίγωνο.

Το τρίγωνο της μεγάλης γνώσης, επειδή ακριβώς εμπεριέχει το κέντρο του χάρτη, δεν αναφέρεται σε μια συγκεκριμένη γνώση ή στην απόκτηση κάποιας ειδικότητας, εξειδίκευσης ή ικανότητας. Είναι ένας σχηματισμός που αναφέρεται στην συνεχόμενη ανάπτυξη και εξέλιξη μέσω της εμπειρίας της ζωής. Το άτομο που έχει αυτόν τον σχηματισμό στον χάρτη του είναι ένας αιώνιος μαθητής της ζωής και ο σχηματισμός μας δείχνει το πώς το άτομο προσεγγίζει τα προβλήματα της ζωής. Επίσης, σκιαγραφεί με σαφήνεια το βασικό ζήτημα-δυσκολία του ατόμου που επηρεάζει όλη την προσωπικότητα και κάθε πτυχή της ζωής του. Η αποκρυστάλλωση της εμπειρίας και η αλλαγή με το τρίγωνο της μεγάλης γνώσης είναι μια διαδικασία που πάει βαθιά στην ψυχή του ατόμου, σε αντίθεση με το τρίγωνο της μικρής γνώσης για το οποίο θα μιλήσουμε παρακάτω.

Το τετράγωνο δείχνει μια εμπειρία έντονη που κινητοποιεί το άτομο και το ωθεί σε δράση, μέσα από σύγκρουση που συνοδεύεται από ψυχολογική αίσθηση ανεπάρκειας εξαιτίας κάποιου συγκεκριμένου προβλήματος. Η χιαστί όψη (150 μοίρες) αντιπροσωπεύει το επόμενο στάδιο κατά το οποίο το άτομο κάνει αυτά τα βήματα για να αρχίσει να αντιμετωπίζει το πρόβλημα και να αναζητά την λύση ή τις λύσεις. Στην προσπάθεια αυτή, το άτομο ψυχολογικά ανακαλύπτει και χρησιμοποιεί ενσωματώνοντας μια νέα εικόνα του εαυτού. Το τρίγωνο είναι το τρίτο στάδιο που ολοκληρώνει τον κύκλο της γνώσης μέσα από την εμπειρία και μέσα από αυτό, το άτομο οδηγείται σε μια ευχάριστη και επιθυμητή κατάσταση ισορροπίας και αρμονίας, αφού έχει καταφέρει να βρει δημιουργικές λύσεις στο πρόβλημα-ζήτημα. Ο μεταμορφωτικός αυτός δρόμος έχει σαν αποτέλεσμα μια πιο δυναμική και επιβλητική προσωπικότητα που μέσα από την κατακτημένη γνώση μπορεί πλέον να επηρεάζει.

Σημείωση: Σύμφωνα με την σχολή Huber, στον σχηματισμό λαμβάνονται υπόψιν μόνο πλανήτες και όχι οι δεσμοί της Σελήνης ή άλλα σημεία, όπως ο ωροσκόπος ή το μεσουράνημα. Οι κανόνες είναι για να μας οδηγούν, αλλά ο αυτοσχεδιασμός δεν έβλαψε ποτέ κανέναν. Από προσωπική εμπειρία, έχω αντλήσει ιδιαίτερες πληροφορίες λαμβάνοντας υπόψιν και άλλα σημεία.


Παράδειγμα ορθού μεγάλου τριγώνου


Το αντίστροφο τρίγωνο
Στο παραπάνω παράδειγμα βλέπουμε ότι η ενέργεια (που πάντα ακολουθεί την σειρά κόκκινη-πράσινη-μπλε όψη, δράση-προσπάθεια-αποτέλεσμα) κινείται αριστερόστροφα στον χάρτη, σύμφωνα με την κίνηση των πλανητών. Αυτό σημαίνει πως το άτομο μπορεί να καταφέρει να ολοκληρώσει την γνωσιακή διαδικασία και κατ’ επέκταση να αποκτήσει έλεγχο και κυριότητα της διαδικασίας μέσα σε ένα σχετικά σύντομο διάστημα. Στην περίπτωση όμως που η ενέργεια κινείται δεξιόστροφα, αντίθετα δηλαδή από την φορά των πλανητών στον χάρτη, τότε αυτό σημαίνει πως το άτομο για να αποκτήσει έλεγχο και κυριότητα αυτής της γνώσης και για να αναπτύξει πληρέστερα την προσωπικότητά του, χρειάζεται περισσότερες εμπειρίες, περισσότερο χρόνο και κατ’ επέκταση περισσότερα μαθήματα.


Παράδειγμα αντίστροφου μεγάλου τριγώνου

Το τρίγωνο της μικρής γνώσης

Σε αντίθεση με το τρίγωνο της μεγάλης γνώσης που εμπεριέχει το κέντρο του χάρτη, το τρίγωνο της μικρής γνώσης εντοπίζεται κοντά στην περιφέρεια του κύκλου και δεν περικλείει το κέντρο. Ο σχηματισμός αναφέρεται σε συγκεκριμένες γνώσεις που μπορεί να αποκτήσει το άτομο, στην απόκτηση κάποιας ειδικότητας, εξειδίκευσης ή ικανότητας. Η περιοχή του χάρτη που καταλαμβάνεται από τον σχηματισμό δείχνει και τους τομείς της ζωής από όπου έρχεται αυτή η συγκεκριμένη γνώση ή τους τομείς όπου αυτή η γνώση θα εφαρμοστεί πρακτικά. Η όψη που είναι μεγαλύτερη, η όψη δηλαδή που έχει τις περισσότερες μοίρες είναι αυτή που δείχνει ποιο από τα τρία στάδια της γνωστικής εμπειρίας είναι το πιο σημαντικό. Οι κόκκινες όψεις δείχνουν ότι το πιο σημαντικό στοιχείο στην γνώση είναι η δράση πάνω σε αυτήν, οι πράσινες όψεις σημαίνουν ότι η γνώση αποκτιέται για την ίδια την χαρά της γνώσης και οι μπλε όψεις δείχνουν ότι  ο σκοπός είναι να ολοκληρωθεί η διαδικασία και να αποκτηθεί η γνώση. Όπως και στην περίπτωση του τριγώνου της μεγάλης γνώσης, έτσι και εδώ ισχύει η κατεύθυνση του σχηματισμού, αν είναι δηλαδή ευθύς ή αντίστροφος.

Παράδειγμα ορθού μικρού τριγώνου
με έμφαση στην απόκτηση γνώσης


Δεν υπάρχουν σχόλια: